Türkiye'den İsrail'e 4. Gol
Türkiye, İsrail'e bir çalım daha attı. TMSF, zırh patentini elinde bulunduran firmayla yolları ayırdı.
Vatan Gazetesi'nden Ufuk Şanlı'nın haberine göre; Kirpi'yi yeniden üretmek için kolları sıvayan TMSF, zırh patentini elinde bulunduran firmayla yolları ayırdı. İsrailli şirketi toplu ödemeye razı eden Fon yönetimi, bu sayede çok ciddi bir maliyet avantajı sağladı.
Çukurova Grubu'nun borçlarından ötürü yönetimi Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'na (TMSF) geçen BMC'de çarklar yeniden dönmeye başlıyor. Yaklaşık bir yıldır üretim yapmayan ve piyasaya 608 milyon lira borcu bulunan şirketi iflastan kurtaran Fon yönetimi şirketi yeniden ayağa kaldırmak için harekete geçti. Piyasaya ve işçilere olan borçların bir bölümü ödendi. Hemen sonrasında Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ile iptal edilen siparişlerin teslimi için masaya oturuldu.
ARTIK TAMAMEN YERLİ OLDU
Bu süreçte çok önemli bir gelişme yaşandı. TMSF, Kirpi'lerin üretim ortağı olan İsrailli Hatehof Industries ile masaya oturdu. Kirpi'nin tasarım, Ar-Ge çalışmaları ile aracın zırhlı kapsüllerinin ana malzemelerini tedarik eden Hatehof, satılan her araçtan yüzde 20 komisyon alıyordu.
Bu süreçte çok önemli bir gelişme yaşandı. TMSF, Kirpi'lerin üretim ortağı olan İsrailli Hatehof Industries ile masaya oturdu. Kirpi'nin tasarım, Ar-Ge çalışmaları ile aracın zırhlı kapsüllerinin ana malzemelerini tedarik eden Hatehof, satılan her araçtan yüzde 20 komisyon alıyordu.
2009'da 468 zırhlı aracın üretimi için BMC ile SSM el sıkıştı. Piyasa değeri yaklaşık 375 milyon lira olan bu anlaşmadan İsrail şirketinin 75 milyon lira alacaktı. Ancak BMC içinde bulunduğu mali sıkıntılardan ötürü sadece 278 aracı teslim edebildi ve sonrasında da üretim durdu. İsrailli şirket de alacaklarını tahsil edemediği için Nisan'da BMC'nin iflası için İzmir'de dava açtı.
TMSF, 17 Mayıs'ta Çukurova Grubu şirketlerine el koyunca BMC önce kalan 190 aracın yeniden teslimi için savunma bürokrasisi ile yeniden temasa geçti. Hemen ardından üretim maliyetlerini aşağıya çekmek için de İsrailli partner ile masaya oturdu. Yapılan görüşmelerin ardından İsrailli şirket 14 milyon dolar karşılığında davalardan ve alacaklarının tamamından vazgeçti. Böylece Kirpi'lerin üretimi tamamen yerli hale gelmiş oldu.
İŞTE 'YÜRÜYEN KALE' KİRPİ'NİN ÖZELLİKLERİ
- 'Yürüyen Kale' olarak tanımlanan Kirpiler 13 personel taşıyor.
- 'Yürüyen Kale' olarak tanımlanan Kirpiler 13 personel taşıyor.
- Mayın, balistik patlayıcı ve ağır saldırı silahlarından etkilenmiyor.
- Zırhlı araç saatte 105 km hıza ulaşabiliyor, 120 cm derinlikteki sudan geçebiliyor.
- 3 metre yüksekliğindeki araç 16 ton ağırlığında.
- Aracın lastikleri patlasa bile hareket kabiliyetini yitirmiyor.
BMC'de üretim iki hafta içinde başlıyor
Öte yandan 1800 işçinin çalıştığı fabrikada üretim çarklarının yeniden dönmesi için geri sayım başladı. TMSF kaynakları, üretimin en geç 2 hafta içinde başlayacağını açıkladı. İlk etapta işçilerin bir bölümünün işbaşı yapacağını aktaran kaynaklar, yeni siparişler gelmesi halinde fabrikanın tam kapasite çalışır hale geleceğinin altını çizdi.
İSRAİL'E 4. GOL
TMSF'nin bu hareketi, "İsrail'e 4. gol" olarak yorumlandı. Türkiye, Mavi Marmara saldırısı sonrası ilk olararak bazı ticari anlaşmaları askıya almış, tatbikatları iptal etmiş, diplomatik ilişkileri ise katiplik düzeyine indirmişti. Bunların sonrasında ise İsrail Türkiye'den resmen özür dilemişti.
TMSF'nin bu hareketi, "İsrail'e 4. gol" olarak yorumlandı. Türkiye, Mavi Marmara saldırısı sonrası ilk olararak bazı ticari anlaşmaları askıya almış, tatbikatları iptal etmiş, diplomatik ilişkileri ise katiplik düzeyine indirmişti. Bunların sonrasında ise İsrail Türkiye'den resmen özür dilemişti.
Türkiye'den İsrail'e bir tekme daha için “0 yorum” bulunmaktadır.